lördag, november 15, 2008

Dålig blogdisciplin

Håller på att halka tillbaka i gammal dålig blogdisciplinstil. Så får det icke vara. Alltså; en snabb uppdatering vad som sig förehavit sedan sist.

Lördag; kom hem tämligen sent efter en gungig överfart på Östersjöns vågor. Tog det lugnt under dagen, gick igenom veckans post innan det var dags att se länsteaterns uppsättning av ”Nora Schahrazades drömda liv”. Går inte att beskriv ai korta ordalag – bör ses. Bra skådespelarinsatser med en extra eloge till unga Tove Edfeldt som jag tycker gör en berömvärd insats.
Måndag; Började med ”Dialogfrukost”. Ett återkommande månadsarrangemang jag tagit initiativ till där jag träffar människor på Gotland och vi lyssnar på varandra. Klockan 10 var det dags för besök på Svenska Spel. Socialdemokratiske riksdagskollegan Christer Engelhardt och jag träffade under några timmar Svenska Spels tf vd Anders Hägg. Intressant och informativt. Finns en hel del att tänka på, inte minst rörande Gotlands framtid.
Tisdag; på plats i Stockholm. Gruppmöte med alliansgruppen i försvarsutskottet och därefter utskott. Kommittémöte (moderaterna i försvarsutskottet) och klockan 16 riksdagsgruppen där bland annat könsneutrala äktenskapet stod på dagordningen. I denna fråga har jag inte ändrat uppfattning – och jag ser inte heller att jag kommer att göra det.
På kvällen mottagning hos Region Skåne som hyrt ett rum i Kulturhuset i Stockholm. Alla potentater skall ha varit där. Jag så bara en del. Jerker Swanstein (m) ordförande i regionstyrelsen hälsade välkommen.
Kända och okända skåningar i förskingringen blandades med riksdagsledamöter, lobbyfolk, statstjänstemän och en mängd andra. Mingel är inte ett bra sätt att träffas för djupare samtal eller diskussioner. Mingel är tillför att kle, skaka hand, le och lova at återkomma. Efter ett antal handsksakningar, visitkortsutväxlingar och inplanerade möten lämnade jag kulturhuset. Besviken på att jag inte sett en enda skånsk flagga och med lite idéer om hur Gotland skulle kunna lansera sig i Stockholm.
Onsdag; ägnades till stor del åt inläsning och att svara på mail. Votering klockan 16.
Torsdag; ägnade jag åt pliktutredningsarbete, blev intervjuad av elever från Östra Real i Stockholm, Votering klockan 16 och ett hastigt möte med den moderata försvarskommittén innan det var dags att bege sig hemåt.
Fredag; började dagen med den moderata fullmäktigegruppens valberedning. Hann med ett besök på Gotlands Allehanda som fortfarande är min arbetsplats, dock är jag tjänstledig.

Kan konstatera att en vecka då det inte händer något speciellt ändå händer ganska mycket. Har tyvärr inte haft tid att skriva så mycket. Jag har ett antal debattartiklar på gång. Ska försöka komma igång med dessa på söndag, innan det är dags för en ny vecka i Stockholm. Nästa vecka blir intensiv. Ska bland annat på torsdagskväll till Föreningen Heimdal och prata om Ryssland. Spännande. Och på lördag, den 22 nov, har vi Team 2010 utbildning igen.

Inga kommentarer: