fredag, maj 04, 2007

Mycket att göra en ”ledig” vecka

Att riksdagen är plenifri betyder inte att vi som ledamöter är lediga från det politiska arbetet. Tvärtom. Under de plenifria veckorna är då vi kan agera på hemmaplan, träffa väljare och fullgöra de politiska uppdrag vi har fått förtroende att ha på våra hemorter.
Idag är det fredag. Efter att jag på måndagskvällen hållit mitt lilla anförande i samband med valborgsmässofirandet i Stenkyrka har jag hunnit med att göra en hel del.
I onsdags hade jag möte med länsteaterchefen på teatern i Visby (jag är tämligen nyvald ordförande i länsteaterns styrelse). På eftermiddagen var det sammanträde med styrelsen för Stiftelsen Medeltidsveckan på Gotland (är ordförande i styrelsen). Jag hann med en debatt i Radio Gotland mot vänsterpartiets Carina Lindberg som vill att de svenska trupperna i Afghanistan ska dras bort innan jag på kvällen gick och hörde på ”Vislust” - en visafton med länsteaterns fasta ensemble dvs Lena Bogegård och Lennart Bäck.
Det var visor av alla de slag med ”nedslag i tangons och jazzens värld”. För musiken svarade Kalle Jacobsson och Anders Alm med stor förtjänst. Många skådespelare har ju ovanan att sjunga hellre än bra. Länsteatern på Gotland kan glädja sig att fallet inte är så med Bogegård och Bäck. De sjunger både gärna och bra.

Att svar på mail tar sin tid. Och med anledning av debatten med Carina Lindberg i onsdags har jag känt mig tvingad att skriva en debattartikel till ortspressen.
Fick dessutom en hel del papper av länsteaterchefen som jag håller på att läsa in. Till detta kommer då det kuvert som i dag damp ner i brevlådan från försvarsutskottet med handlingar inför nästa veckas sammanträde. Trots att det är mycket att göra kan jag bara konstatera att det är skönt att vara hemma på Gotland!

Inga kommentarer: